Van kameel naar strand - Reisverslag uit Goa, India van Koen en Linda - WaarBenJij.nu Van kameel naar strand - Reisverslag uit Goa, India van Koen en Linda - WaarBenJij.nu

Van kameel naar strand

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Koen en Linda

11 December 2011 | India, Goa

Na 2 weken hadden we onze eerste Mac Donalds gezien, wat voelt dat dan toch weer vertrouwd hé, we eten er zelden in Nederland maar hier betekende het eindelijk ‘vlees’ voor ons. Nou dat hadden we mooi mis alleen maar kip menu’s uit respect voor de heilige koe. Nou dan maar een Mc chicken menu, deze had wel zijn uitwerkingen op Koen zijn darmen, ik denk dat Koens darmen niet meer gewend zijn aan het westerse eten

Eenmaal op plaats van bestemming voor de kamelensafari, bleek dat we de enige gasten waren in het hotel, de eigenaar vertelde ons dat zijn zus ging trouwen en dat werd hier gevierd dus als we terug kwamen van onze kamelentocht mochten we de bruiloft bijwonen en mee eten.

De volgende morgen een goed ontbijtje gehad en op naar de kamelen, 3 kamelen in totaal, 2 voor Koen en mij en 1 voor onze spullen en al het eten en drinken. Het op/afstappen op de kameel was heel grappig en het zat best prima, dus gepakt en gezakt gingen we op weg. Daar zaten we hoor, 2 blanke toeristen op kamelen. Het was niet echt een woestijn waar onze tocht was, het waren meer zandduinen. We liepen tussen de dorpjes waar alle mensen op het platteland wonen en producten verbouwen op plantages, erg leuk om dat te zien. Volgens mij is het zo slecht nog niet, het leven op het platteland, wel erg primitief natuurlijk. Poepie heet was het midden op de dag maar wij lieten ons niet kennen. Er werd voor ons gekookt, pannetje op het vuur wat hout sprokkelen, het zag er prima uit. Vers brood werd er gemaakt van deeg waar ze vervolgens grote broodballen van draaide, ik vertelde Koen hoe ik dit in Australië ook had meegemaakt en hoe de aardappels warm werden gemaakt en dat het waarschijnlijk net zoals daar in aluminiumfolie zou worden gewikkeld om vervolgens onder het hete vuur gelegd te worden. Droge kamelen keutels werden naast het vuurtje gelegd, een hele stapel, hé dat is gek, zouden die als aanmaakblokjes fungeren? ‘Nou’ zei Koen, volgens mij niet Linda, ‘dit zijn de kolen’. En ja hoor, niks geen aluminiumfolie, onze broodballen gingen op de kamelen keutels en werden bedekt met zand, een half uur later waren ze klaar alleen nog even het zand eraf blazen en smakelijk. Nou we hebben alleen het binnenste van het brood op, de korst hebben we maar laten liggen maar het eten was verder wel lekker.
De nacht verliep niet geheel zoals ik had gehoopt, we lagen erg hard en in onze dekens zaten veel van die prikkers, die irritante dingen die overal aan blijven plakken. We lagen in het zand en er waaide een lage wind, dus steeds wind in je gezicht. Nou toen we eindelijk lagen, volledig ingepakt en bijna sliepen vroeg Koen ‘Lin, ben jij dat?’ ‘Wat? Nee’ dus wij allebei rechtovereind, lag er een wilde hond op ons bed bij Koens voeten, haha Koen wist zich geen raad en is die nacht zelf veranderd in een waakzame hond. Deze scene heeft zich meerdere malen herhaald en uiteraard moest ik steeds de honden wegjagen want Koen maakte weinig indruk, de honden gingen meteen op hun rug liggen, zo onderdanig als wat. Normaal gesproken zou ik het best gezellig vinden een hondje aan het voeteneinde maar deze honden zijn vies, zitten onder de vlooien en zijn irritant (ook heel zielig). Nou toch wel een beetje kunnen genieten van de sterren maar wat waren we blij toen de zon opkwam, opstaan, ontbijten en wegwezen. Al met al een leuke en mooie ervaring maar vooral ook een gevoelige ervaring (zadelpijn). Terug in het hotel hebben we nog even lekker kunnen genieten van het huwelijksdiner, wat hadden we lekker en vooral veel gegeten.

De volgende morgen weer klaar voor vertrek naar Mumbai, uiteraard weer met de trein, nu maar liefst een ritje van 19 uur. We hadden een eigen bank in de trein die om te bouwen was tot 2 bedden. Op zich een prima rit geweest. In Mumbai aangekomen meteen naar het hotel, het was een veel te duur hotel voor Indiase begrippen en super gehorig en vies, bah overal kakkerlakken. Om chagrijnig van te worden, zo zit je in Delhi een keer luxe voor 22.50 € per nacht en dan krijg je dit vieze stink hotel voor 33 € per nacht onvoorstelbaar maar Mumbai stond dan ook bekend om zijn hogere prijzen. De 2de nacht hebben we dus een ander hotel gezocht ook wat centraler gelegen, een goedkoper hotel en ‘schoon’. Dus wat sightseeing gedaan (gateway to India, Taj Mahal Palace (duur hotel waar Tom Cruise sliep) en nog veel meer. Overigens is de temperatuur enorm toegenomen hier, van 28 graden naar 35 graden. Ook merken we hoe verder we afreizen naar het zuiden hoe moderner ( voor zoverre je over modern kunt spreken hier) de mensen lijken te zijn of althans hoe meer gewend ze zijn aan de meer westerse normen. Waar ik me in het noorden niet prettig voelde in een hemdje zonder mouwen en een korte broek, durf ik dat hier inmiddels wel te dragen. De meeste Indiase vrouwen hebben alles bedekt, vooral de schouders en de knieën, je kunt je dus wel voorstellen hoe je bekeken wordt als je hier dan als vrouw in een hemdje en een korte broek rond loopt.

Nu zitten we inmiddels aan het strand van Goa, vanuit Mumbai weer de trein gepakt (9 uur). Waar we een veel te duur hotel hebben geboekt om even een weekje echt vakantie te vieren. Even geen rijst maar lekker Europees eten en natuurlijk vis. Koen heeft al een baby shark gegeten en Linda een hapje en het smaakte goed. Maar bovenal hebben we hier vooral gezwommen in de zee, met het bodyboard op de golven gespeeld en een kleurtje opgedaan. Dinsdag vertrekken we weer, op naar de natuurgebieden.(Kerala)

• 11 December 2011 - 17:24

Harm En Krissy:

Ooh wat lekker ook, even heerlijk genieten van 'n echt vakantiegevoel!
    Geniet ervan en veel plezier voor de toekomstige avonturen!

• 11 December 2011 - 18:16

Yinn:

Heey juf Linda,

Wat heb je mooie foto's kunnen maken.
    Veel plezier verder met je reis en ik hoop dat je nog mooie dingen ziet.

Groetjes Yinn

• 11 December 2011 - 18:26

Dorshout P-T:

Zo heb je ongevraagd er 'n slaapje bij. Voor koude voeten goed maar daar hebben jullie geen last van! Wat kan 'n mens in zo'n korte tijd toch veel beleven.We genieten met volle teugen.Op naar Kerala waar je weer nieuwe natuurvrienden gaat ontmoeten.
    Veel plezier en houdt het recht.Tot de volgende keer.
    P-T

• 11 December 2011 - 18:42

Esther En Jordi:

zo wat een ervaring weer. leuk zo'n kameel. heb er in tunesie ook op gereden maar zat niet echt lekker. mooie foto's ook weer en geniet even lekker van een weekje (vakantie) met normaal eten.

• 11 December 2011 - 18:57

Kirsten En Dennis:

Hi Linda en Koen,

Leuk om weer eens wat van jullie te lezen! Wel weer een leuk avontuur, die kamelen tocht. Zo zie je een land toch weer eens op een andere manier :-)
    Het is wel apart om mee te maken hoe cultuur gebonden kleding "eisen" zijn hè? Ik ben ooit in Sri Lanka geweest en daar was het inderdaad not-done om met blote armen te lopen, terwijl niemand van een blote buik opkijkt. Da's hier in Nederland wel anders.
    Als we niets meer lezen voor de feestdagen: alvast hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling gewenst!

Liefs
    Kirsten & Dennis (&?)

• 11 December 2011 - 19:24

Ingrid En Gerard:

Hoi luitjes,
    Het klinkt weer super, wat een belevenissen, heerlijk slapen met een vlooienbaal aan je voeten haha.
    Ja zo maak je nog eens wat mee, de kip zal ondertussen jullie oren wel uitkomen. Waar vieren jullie de feestdagen? Veelplezier verder en een knuffel van ons.

• 11 December 2011 - 21:28

Tessy:

Lijkt me heerlijk dan een weekje strand en een goed hotel, na al die avonturen die jullie daar mee maken! Honden zijn leuk! Maar zo'n vlooienbaal lijkt me inderdaad een heel stuk minder!

xxx

• 11 December 2011 - 21:35

Tessa, Geert En Daan:

Zo, dat ziet er weer goed uit zeg, echt leuk om jullie verhalen steeds weer te lezen!!
    En wat lekker, nu even 'vakantie' vieren. Geniet er van!
    Hier alles z'n gangetje, de 4e competitiedag zit er inmiddels weer op, voor de 3e keer 2-2 gespeeld.
    Nu nog twee keer in januari en dan zit het er al weer op voor de winter. Verder weinig nieuws hier eigenlijk, alles z'n gangetje. Hopelijk tot snel weer, op hyves of skype!
    Liefs

• 12 December 2011 - 03:59

Loes:

Hee Koen en Linda!!

Wat een super leuk verhaal en wat heb ik gelachen. Haha die hond bij koen en jullie eten op kamelendrollen, geweldig!! Erg mooie en leuke foto's, ze vertellen meer dan 1000 woorden.
    Leuk dat we elkaar eergister nog even op Skype gezien hebben, was gezellig.
    Hopelijk tot over een maandje!

Geniet nog van het strand, het luxe hotel, het lekkere eten en alvast veel plezier op jullie volgende bestemming!!

Kus Loes

• 12 December 2011 - 08:20

Rene En Anne:

hey allebei wederom fantastische verhalen en foto's.
    En jullie beginnen toch aardig op de wedding crashers te lijken hihi. Gr en nog heel veel plezier

• 12 December 2011 - 11:04

Adrie En Lieke:

Waaauw! Weer even bijgelezen... Geweldig! Jullie schrijven zo mooi gedetaileerd dat het heel even voelt alsof we met jullie mee reizen. Enjoy lieverds!

• 12 December 2011 - 16:13

De Van Breetjes:

Dat ziet er wederom goed uit!! Ik hoop dat het nu wel lukt om dit berichtje aan te laten komen!
    Ligt daar nou een kalf naast jou op het strand??
    Hier in Best is er niet heel veel veranderd, sorry!! Dus niet veel nieuws om aan jullie te vertellen.
    De kids hadden een goed rapport dus is op zich wel leuk en fijn. Voor de rest stuitert Luuk lekker rond met deze drukke maanden.

Veel liefs,
    Van de Van Breetjes xxx

• 12 December 2011 - 21:19

Matthijs:

Gave fotos en mooie verhalen, wat een andere wereld zeg. Blijf genieten.

gr.

• 12 December 2011 - 21:31

Dav En Fem:

Hey koen en lin,
    Leuk om weer iets van jullie te horen!
    Het blijkt toch anders te zijn dan Australië. Ik weet niet of ik dat had durven eten.
    Na de winterstop nog 2 competitiedagen...erg spannend...we kunnen nog winnen, maar we missen je wel!
    Nog veel plezier.

Enjoy, enjoy, enjoy!!!

• 13 December 2011 - 14:55

Vai:

He Lin en Koen,

Moet zeggen dat de indiase roti rolls hier in amsterdam bijlmer er wel goed uitzien...
    Maar dat is daar niet altijd het geval met het eten dan :)

Leuk om jullie verhaal weer te lezen.

Gr. Vai

• 13 December 2011 - 18:26

Bernadette:

Wat een leuk verhaal weer! Veel plezier!

• 14 December 2011 - 12:20

Eliza:

Hihi...
    Wat 'n verhaal!
    Maar honden doen me best aan Lena denken. (Je weet wel, mijn drukke hond)
    Je hebt wel geluk dat je kunt zonnen, terwijl je hier zo snel verkouden kan worden.
    8 graden!
    Maar denk even niet aan onze zorgen, geniet, maar... als je naar koude landen vertrekt (bijv.: Argentinie) moet je wel even wennen aan dat klimaat.
    Veel plezier verder met Koen en veel kwijlzoentje van mij!

• 14 December 2011 - 15:09

Mama:

hai lieverds.....
    jaja kamelendrollen zijn ook nuttig ...haha
    fijn dat jullie ff kunnen genieten van het strand.....
    en toen je dat hondje vasthad, moest je zeker aan daantje denken he moppie?
    nou dikke kus...en tot skypes....

mama

• 16 December 2011 - 17:23

Jan:

Hee lin en koen,
    Klinkt goed 35 graden. Daar moeten we hier nog wel ff op wachten.
    Een witte kerst zal het ook niet worden, maar dat heeft ook zijn voordelen.
    De foto's zien er zoals gewoonlijk weer super uit, dus geniet er van.
    Ik blijf jullie uiteraard volgen!
    Gr.

• 18 December 2011 - 13:12

Willy:

Wat een belevenissen weer. Erg leuk om te lezen. Mooie foto,s
    Tot volgende keer.

• 18 December 2011 - 17:19

Frank En Tanja:

hallo daar !!

leuk weer een nieuw verhaal over jullie avontuur te lezen, en te horen dat jullie het daar goedmaken,die kamelentocht zal vast erg leuk zijn! en mooie foto,s om te zien!
    geniet nog van alle leuke din gen die komen gaan!

liefs frank en tanja

• 20 December 2011 - 10:29

Petra:

wat een leuke ervaring weer, ja linda p[ het platteland gebruiken ze alles zelfs kamelen drollen
    verder een fijne reis nog
    groeten vanuit arendnest boekel

• 21 December 2011 - 10:54

Mama:

ff een dikke kus.....xxxxxxx

• 21 December 2011 - 17:19

Tiny En Maria:

Weer een mooi verhaal en mooie foto's.

We gaan hier richting KERST. ben benieuwd waar jullie de kerst doorbrengen en daarna nieuwjaar, waar zijn jullie dan??

Wachten weer op jullie verhalen

Gr Tiny-Maria-Ton-Suzanne-Elle-Iris-Frank.

• 22 December 2011 - 21:51

Corrie En Hans:

Dag Linda en Koen,
    Keileuk om jullie zo te kunnen volgen, het verhaal wordt mooi duidelijk met die foto's. Zo te lezen doe je veel nieuwe ervaringen op en maken jullie het goed.
    Goeie reis verder en we volgen jullie.
    Groeten
    Corrie en Hans

• 23 December 2011 - 09:53

Jos & Leonie:

Weer even bijgelezen, super leuke om te lezen wat jullie allemaal meemaken. En ook de foto's zijn super mooi. Daardoor krijgen we echt een goeie indruk hoe het daar is. Lekker een weekje bijgekomen en relaxed aan het strand? Een hele fijne kerst toegewenst samen!
    x Jos & Leonie

• 23 December 2011 - 21:01

Willy En Johan:

Dag Linda en Koen

Hier zitten we 2 dagen voor de kerst. Druk druk druk hier allemaal. Hoe beleven jullie kerstdagen daar?? Wij wensen jullie in ieder geval fijne kerstdagen toe en ook willen wij jullie een kei skon en fantastisch 2012 toewensen.
    De groetjes uit Vorstenbosch

• 24 December 2011 - 11:14

Pa -Ma:

Koen - Linda hier een reaktie van het thuisfront. Alles rustig hier ,alleen heeft je moeder het een beetje druk met de voorbereidingen op kerst, maar dat is ze gewend.
    Met mij (pa) gaat het ook goed al zijn de doktoren nog wel erg voorzichtig.
    In ieder geval niet werken voor de tweede week in januari
    Lekker even niets doen. Tot horens met kerst.
    Thuisfront Pa en Ma.