Incredible India - Reisverslag uit Bangalore, India van Koen en Linda - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Bangalore, India van Koen en Linda - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Koen en Linda

24 December 2011 | India, Bangalore

De slogan van India en wat ons betreft helemaal waar zowel op positief als op negatief gebied. Wat hebben we toch ongelofelijke dingen meegemaakt en gezien en wat heb ik me toch vaak geïrriteerd.
Even een kleine opsomming van rare gewoontes/gebruiken die echt niet wennen:

Roggelen overal op straat maar vooral het ophalen ervan, ze kwamen van diep soms, BAH!
Boeren laten na het eten maar ook gewoon als je in de trein zit, BURP! Doe toch normaal!
Gigantisch liggen snurken, zo hard dat je echt letterlijk GEK wordt en probeert te slapen omdat je een treinreis van zo’n kleine 16 uur hebt.
Iedereen dringt voor of althans ze gaan voor je neus staan en doen wat ze moeten doen, wat staan die blanken daar te kijken? Nee meneer wij staan netjes te wachten!
Ben je serieus in gesprek met iemand, kijken ze gewoon weg of gaan vrolijk in gesprek met een ander? Dat is pas onbeleefd, je kijkt mensen aan als je naar ze luistert, toch?
In het hotel bij het ontbijtbuffet staan ze onderhand met 10 man personeel maar ze snappen er werkelijk niks van. Heel het buffet leeg, alles wordt gewoon bijgevuld waar je bij staat dus de Makro verpakkingen van o.a. de jam kwamen tevoorschijn en heel het effect van de verse jus en sapjes gaat weg als ze weer 1 pak leegknijpen in de kan waar jezelf je drank in kunt aftappen. Om maar niet te spreken over de 10 ontbijttafels die ze hadden voor een hotel met 100 kamers vol met Russen, die ook niet wachten en de toast voor je neus weggrissen waar jij duidelijk op staat te wachten. ( we kunnen er wel om lachen hoor!)
Oh en niet te vergeten, uitslapen kan niet in India, er is altijd wel iets of iemand die/wat je wakker maakt: toeterend verkeer, duiven die op je airco lopen, blaffende/jankende honden, een oproep om te bidden (05.00 uur ’s ochtends) door de speakers, hotel medewerkers die net bij jouw voordeur staan te overleggen, Hindi muziek door de speakers van het hotel (oproep voor ontbijt), vervelende huilende/schreeuwende kinderen (zelfs om 01.00uur ’s nachts) en kippen.

Er zijn natuurlijk ook een heleboel positieve en grappige dingen die we hebben meegemaakt.
De afgelopen dagen hebben we een mooie boottocht gehad op de Backwaters van Kerala, door de smalle kanalen en tussen de dorpjes waar de mensen wonen. Hier hebben we ook Peter uit Delft ontmoet waar we de afgelopen dagen mee opgetrokken zijn. Samen zijn we naar een olifanten park geweest waar we op olifanten hebben gereden. Super leuk, we mochten ze voeren en we hebben ze gewassen, waarna zij ons ook gewassen hebben. Fantastische beesten.
Verder hebben we een hike gedaan door de Periyam tiger reserve van ongeveer 4 uur met een bamboo boot rafting erbij van zo’n 2 uur. Hier leven tijgers, olifanten, bizons, wilde zwijnen, antilopen en een heleboel vogelsoorten in hun natuurlijke leefomgeving. De natuur was echt prachtig, helaas hebben we maar weinig beesten gezien, een paar bizons, wilde zwijnen , olifanten drollen en een tijger pootafdruk is waar we het mee moesten doen.
Verder hebben we een kookcursus gevolgd, zijn we naar een thee fabriek geweest waar we gezien hebben hoe ze thee maken, hebben we een scooter gehuurd waarmee we bewezen hebben dat we ingeburgerd zijn in het verkeer. Met de scooter zijn we naar een heel stil strandje gereden en hebben we door de dorpjes gereden, heel gaaf om te zien hoe de mensen daar wonen, er was nu een stenen ‘dijk’ gebouwd voor de tsunami’s nadat die van 2004 ook in India werkzaam was geweest. Ook zijn we op een eilandje geweest (Cochin) waar the Dutch fort staat en zijn we bij een Portugese kerk geweest waar Vasco da Gama begraven ligt. En we hebben een echte Kerala massage gehad, dat is de naam van de streek in het zuiden van India. Compleet van haar tot teen massage, wel even wennen want compleet is dan ook echt ‘alles’ masseren. Koen door 2 mannen en ik door 2 vrouwen, daarna hadden we allebei koppijn.

De laatste 2,5 week waren voor ons toch echt het ultieme India zoals wij dat het liefst beleven, prachtige natuur, wildlife, stranden en oprechte / aardige mensen die je willen helpen zonder daar iets aan te verdienen. Wat een verschil ook met het Noorden, we hebben hier schone hotels gehad voor nog geen 9 euro per nacht, met zijn 3-en gegeten voor 3 euro en we hoeven hier gemiddeld maar 1 keer per dag onze neus dicht te houden voor de stank. Kortom het zuiden is zoveel beter, we hebben ons hier heel prettig gevoeld maar vooral ook heel welkom en we werden gezien als mensen en niet als toeristen om kaal te plukken en dat is een goed gevoel.

De kerst brengen we door in de stad Bangalore, een grote stad waar kerst niet echt leeft. Exacte plannen hebben we dus niet maar we komen de dagen wel door. Op 28 december vliegen we naar onze 2de bestemming: China, waar we ook ontzettend naar uitkijken.
We zijn ontzettend blij dat we India hebben mogen ervaren, we zullen hier zeker nog vaak aan terug denken want wat een indruk heeft India op ons achtergelaten!

Even nog de statistieken: we hebben in totaal in 16 verschilllende ho(s)tels geslapen, we hebben 2,5 uur per boot gereisd, 10 uur in de bus gezeten en 81 uur en 15 min in de trein gezeten om ons te verplaatsen in dit grote land.

Voor iedereen prettige kerstdagen en alvast een gelukkig Nieuwjaar.
Wij zijn dan inmiddels in China(Peking)waar wij ongeveer 6 uur eerder Nieuwjaar zullen vieren.

• 24 December 2011 - 20:12

Ingrid En Gerard:

Hoi Luitjes, weer genoten van het verhaal, ja boeren en scheten laten is in sommige culturen een beleefdheidsvorm, gelukkig dat dat hier niet zo is. Super met die olifanten en al die andere mooie foto"s. Nou India overleefd, op naar China, ben benieuwd, Luitjes fijne feestdagen en een leuke oudejaarsavond. Knuffel van ons.

• 24 December 2011 - 20:12

• 24 December 2011 - 20:14

Kirsten En Dennis:

Jeetje wat een verhaal weer! Dat zijn inderdaad een heleboel bijzondere herinneringen... en er zullen er vast nog een heleboel bijkomen volgend jaar!
    Hele fijne kerstdagen en een geweldig 2012 gewenst!

Liefs
    Kirsten en Dennis

• 24 December 2011 - 20:17

Adrie En Lieke:

Terwijl iedereen Kerstavond viert, moeten wij (helaas) werken... Gelukkig wel tijd om onder het genot van warme chocomel jullie nieuwe verhaaltje te lezen! En wat een toffe foto's weer!
    Jullie ook fijne dagen en het aller-aller-beste voor 2012! Dat het maar een jaar vol mooie, indrukwekkende, liefdevolle en inspirerende herineringen mag worden! Proost!! Liefs van ons (en een kusje van de schrijfster ;-))

• 24 December 2011 - 21:51

Lisa Weber:

Hoi Koen en Linda, heb weer genoten van jullie reisverhaal. Wat een mooie foto's, had dat niet van India verwacht. En nu op naar China. Een goede reis, hele fijne kerstdagen en doe voorzichtig. Groetjes, Lisa

• 24 December 2011 - 22:26

Toos En Hans __/)__:

Hoi Linda en Koen,
    Wat een prachtig verhaal weer over kleurrijk India (Ik denk echt dat je straks de beste stukjes moet bundelen en uitgeven).
    In ieder geval hele fijne feestdagen en het aller beste begin van 2012, wat zich dan natuurlijk het hele jaar verder voort moet zetten.
    China zal anders zijn! Ik hoop dat je ons opnieuw van die prachtige kleurrijke plaatjes voorziet (en dan bedoel ik niet de prachtige foto's).

• 25 December 2011 - 09:11

Jan:

Allereerst ook prettige kerstdagen (al zullen jullie het niet echt merken), maar vooral een goed nieuwjaar!

Het reisverhaal was weer leuk om te lezen. Ik heb ook moeten lachen van dat gerochel en boeren, dat kun je ook maar het beste doen!
    Ook de foto's zien er weer fantastisch uit en jullie hebben weer veel gedaan de afgelopen weken!

Heel erg veel plezier de laatste dagen in India en vooral ook weer in china!

De volgende reactie zal ik proberen af te wijken van het standaard :p
    Gr. X

• 25 December 2011 - 09:19

Pieter En Ellen:

1ste kerstdag beginnen met een heel mooi verhaal over jullie avontuur! Heel gaaf om te lezen! Wat een verschil met jullie allereerste verhaal! Ook hele gave foto's!! Zelfs onze schoolkrant is in de ban van India! Zal m snel op de website zetten! Fijne,bijzondere kerst gewenst! Veel liefs...

• 25 December 2011 - 11:01

Matthijs:

Fijne dagen en gelukkig nieuwjaar.

• 25 December 2011 - 13:35

Cindy & Sander:

Heerlijk: geen exacte plannen voor de kerst, zo zonder familie! (Als ons mam dit leest: grapje hoor!) Wij zijn jaloers in ieder geval.

• 25 December 2011 - 19:35

Tessa, Geert En Daan:

Hey!
    Wat een geweldig verhaal weer, het blijft iedere keer weer leuk om te lezen!
    Ook leuk om jullie even te horen/zien op de filmpjes!
    Wij wensen jullie ook hele fijne feestdagen en een supermooi 2012, maar dat gaat vast helemaal goed komen!

Heel veel liefs van ons x

• 26 December 2011 - 03:14

Loes:

Hee dame en heer!!

Erg leuk om jullie belevenissen in het zuiden te lezen, klinkt goed!!
    Hele fijne kerst nog vandaag en een goede reis naar China.

us

• 26 December 2011 - 07:33

Esther En Jordi:

wat een mooi verhaal weer en een hele mooie foto's wij genieten weer helemaal mee.
    alavst een fijne reis naar china.

• 26 December 2011 - 07:59

Rob:

Broeder en zus,

Ten eerste jullie ook hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar. Jullie hebben weer het nodige meegemaakt. Blijf ervan genieten. Wie weet spreken we elkaar snel een keer op skype. Ik blijf jullie hier zeker volgen.

• 26 December 2011 - 13:19

Leonie En Jos:

Lieve Koen en Linda,

Ten eerste willen we kwijt dat jullie erg leuk schrijven en dat het leuk is om de verhalen te lezen.

Niet normaal wat jullie allemaal meemaken, als ik de filpmjes zie dan heb je op het ene moment complete rust op een bootje in de middel of nowhere en dan rijd je in een enorm drukke straat waar volgens mijn geen regels gelden.

Ik zag op de foto's dat Koen ook nog tijd had zijn favoriete hobby uit te oefen, VOETBAL!

Normaal gesproken zeggen mensen dat jullie er maar lekker van moeten genieten. Maar als ik de verhalen lees en de foto's zie dan weet ik dat dat wel goed zit : )

Groetjes Jos & Leonie

• 26 December 2011 - 14:15

Roel En Carmen:

Leuk om weer van jullie te horen! En maar goed dat het zo goed bevalt!!
    Succes met de reis naar China en nog een hele fijne feestdagen gewenst!
    Liefs!

• 27 December 2011 - 11:22

Bernadette:

Wat een gave foto's! En wat een leuk verhaal! Inmiddels is kerst hier al voorbij. Op naar oud & nieuw! Veel plezier in China! En denk nog maar vaak met een blij gevoel terug aan India.

• 27 December 2011 - 18:43

Ada:

Hoi Linda en Koen,

Ik heb genoten van jullie verhalen over India en goed opgelet: als ik ooit naar India ga, meteen naar het zuiden gaan. Die boeren en scheten zou ik nog wel overleven maar viezigheid en kakkerlakken niet!

Ik hoop dat jullie reis door China net zo indrukwekkend is als die door India. Ik ga het zeker lezen.
    Natuurlijk ook alle goeds gewenst voor 2012!!

Ada (en Theo)

• 27 December 2011 - 20:48

Je Leerling Ilayda:

hoi,juf
    alles goed?
    met mij is het super en we vroegen ons af de hele klas of je nog eens op skype komt.
    alleen je maakt ons stinkent jaloers via de foto's.
    we missen je heeeell erg, ik wil heel graag met je mee reizen.
    we staan met skype in het schoolkrant,met die foto leuk he?
    we hebben nu kerstvakantie,het is wel leuk hoor .
    de nieuwe juf is lief juf Leonie.
    ik hoop je n og een keer te zien op skype

• 28 December 2011 - 13:28

Fem:

Hey Koen en Lin,
    Goed om weer van jullie te horen/zien/lezen!
    Zeker ook de negatieve ervaringen tegenover de positieve.
    Hierdoor kun je extra genieten van de leuke dingen die jullie meemaken.
    Heel veel plezier alvast in China en een spetterend 2012!!!
    Liefs Fem

• 28 December 2011 - 16:27

Nicole:

Hey maat..

Superleuk al die verhalen!!
    Ben ook wel heel benieuwd wat jullie van china vinden....
    Ben je weer een beetje bijgekomen van je cultuurshock?! Haha....
    Tot snel weer meis!!

X

• 28 December 2011 - 20:39

Ingrid En Gerard:

Hey luitjes, het is wel erg koud in China hé? Jullie gaan wel van het ene uiterste naar het andere uiterste, ben benieuwd naar de verhalen over china, ze zijn in ieder geval beleefd, ze blijven buigen voor je haha. Nou Linda chinees eten vind je lekker, alhoewel, nou ja je moet er maar niet over nadenken wat erin kan zitten, dat moeten we tenslotte hier ook niet. Groetjes van ons, ik weet niet of jullie daar iets van oud en nieuw meekrijgen. Chinees nieuwjaar is in een andere periode, maar in ieder geval een kei goed 2012 voor jullie. Knuffel.

• 31 December 2011 - 12:43

Lucie:

GELUKKIG NIEUWJAAR !!!!

Hoi Linda en Koen, nog enkele uren en dan vieren jullie oud en nieuw in China. Wij moeten 7 uur langer wachten. Vanuit een nat Nederland wens ik jullie een fijne jaarwisseling in toe en ook alle goeds voor 2012. Geniet van jullie reis en ik kijk graag uit naar een volgend reisverslag.

groet lucie